fredag 6 april 2012

Jag är bra på...

Boken uppmanar att skriva alla saker man är bra på och så tänkte jag gud vad lätt de här blir.. men jag insåg snabbt att jag är bra på att bekräfta mig själv med bra egenskapen.. men vad är jag bra på att göra?

Jag fick tänka till några dagar och definiera vad bra betyder för mig? Jag tror inte heller att syftet i den här uppgifter är att exempelvis tänka: Jag kan inte vara bra på matlagning för jag är inte lika bra som en kock eller min vän osv.

Så efter att fått tänka till några dagar kom jag fram till följande:


Jag är BRA på:


* Strukturera och organisera
* Rota fram fakta och information
* Spela sällskapsspel och andra spel
* Följa instruktioner och recept (tro mig de finns de som inte klarar av detta!)
* Hemmet sysslor som städa, tvätta och laga mat.
* Ta hand om barn
* Jag är bra på att se detaljer i fotograferingen (det betyder dock inte att jag tillämpar mina kunskaper alltid ;)
* Jag är bra på att göra fotoböcker
* Jag är bra på att lägga pyssel
* Jag är bra på datorer
* Jag är bra på att komma på presenter

Frågan fick gärna ställas även till sin omgivning, vad dem tycker jag är bra på. De här ska jag passa på och fråga nu under påskhelgen när jag träffar vänner och familj. Känner ni mig eller har ni ändå kommit på något jag är bra på, känn er fria och skriva en kommentar här. Tack på förhand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar