fredag 6 april 2012

4 budskap för bättre självbild

Hemligheten att lyckas växa som människa och ta för sig i livet, är att skapa en stark och bra självbild. Det är din gen bild av dig själv som bestämmer hur mycket plats du får ta. Liten självbild (dålig självförtroende) = litet utrymme. Bra självbild (stort självförtroende) = stort utrymme. Att lyckas hitta den person som du vet verkligen är och kombinera det med den du vill vara, kommer att förändra enormt mycket i din tillvaro. Jag avskyr skryt och självupptagna människor, men de finns ingen anledning att be om ursäkt för sig själv. Man kan ta plats och ända vara ödmjuk.

Med dessa ord sagt direkt citerade ur boken, rekommenderar boken att tänka så här:



Som du ser har jag tagit och skrivit ut dessa 4 budskap och satt upp dem hemma. Jag tycker dessa budskap är bra! För när man känner sig deppig och misslyckad en dag, påminner budskapen om den motivation som finns inom mig trots att dagen känns inte toppen. Och jag kan erkänna en sak, de har funkat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar