fredag 10 augusti 2012

Få det gjort!


Efter sommarens lathet och uppehåll tyckte jag det var dags att ta tag i sakerna igen och förhoppningsvis utan att man stressar.. googlade på få det gjort och upptäckte att de finns en bok som är skrivet med just den rubriken.

Så nu har jag börjat läsa boken och den är verkligen logisk och intressant.

Författaren har skapat en arbetsflödes schema som han bygger upp hela boken på:


Han poängterar att de här fungerar inte om du bara skriver upp "viktiga" saker, utan att du måste skriva upp allt du måste komma ihåg från köpa en paket mjölk till stora "projekt" som åka utomlands.

Tittar man i schemat så kan man komma fram till att de behövs 4 "mappar":

- Någon gång / kanske
- Referenser
- Vänta
- Nästa åtgärd

och det viktigaste enligt mig, en bra kalender!

Har börjat tillämpa metoden samtidigt som jag läser boken, så den här inlägget kommer uppdateras när jag har läst boken klart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar