onsdag 29 augusti 2012

Att göra någon annan glad..

I helgen träffade jag igen en vän med familj, som vi inte sett länge. Vi har aldrig riktigt haft chansen kanske att lära känna varandra ordentligt men nu så i helgen passade vi på lära känna varandra lite mer på djupet. Blev positivt överraskad när jag såg att hon också läser en hel del självhjälps böcker! Vi kom snart in i The secret och hon berättade att hon alltid varit nyfiken på att läsa det, men aldrig kommit till skott. Jag sa att mina secret böcker är ju heliga, så tyvärr lånar jag inte ut dem. MEN SEN kom jag på att jag har THE POWER på engelska och hon tycker om att läsa på engelska (nästan hellre det än på svenska) så det skulle hon få av mig!


Enligt henne (och ifs mig med) sker inte saker av en slump utan det är meningen att det ska hända där och då saker händer, så hon sjuknade in och försökte passa på komma hämta boken igår för att läsa medan hon ändå var sjuk, men tyvärr var jag ju inte hemma.

Så då fick jag en ide och de kändes helt rätt!

Trots att hon bor 2,5 mil utanför stan och jag har verkligen inte vägarna förbi, så bestämde jag mig för att åka på morgonen och lämna boken i hennes brevlåda.. sen sms:ade jag henne att titta vad du hittar i din brevlåda, krya på dig!

Hon blev otroligt glad och tom kallade mig för en ängel på FB.. jag är ingen ängel men jag älskar att göra andra glada. Det gör mig glad och jag vet universum ger tillbaka till mig sen det jag behöver.

Brukar du ge bort böcker till andra? Har du någon fin historia om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar